|
Historia Wielunia Pierwsze i jedyne na świecie forum poświęcone przeszłości Wielunia i okolic.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz Nowak (W)
v-ce Burmistrz
Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieluń, a jakże :)
|
Wysłany: Sob 13:34, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jedno co mnie męczy to szerokość tej drogi - 5 m
proszę spojrzeć - tu Su 22 ląduje - tu jest zupełnie inna droga (DOL "Kliniska")
porównanie z obecnie działającym DOL-em pozwala wychwycić różnice - tam (Kliniska) jest to 4-pasmowy odcinek drogi, z dojazdami itede...
tu ( u nas) tylko równy (w miarę ) pas betonu o szer. ok. 5 m.
zastanawia mnie - jeśli mialo to być lądowisko powojenne to raczej dla samolotów typu MiG 15 i pochodne do MiG-a 17 włącznie, bo MiGa 21 to już bym na tym nie posadził...
dlaczego dumam o odrzutowcach - z prostego powodu, dla wiekszości samolotów z II wojny jako tymczasowe lotnisko wystarczał pas równej trawy z dobrym podejściem do lądowania
zastanawiam się też nad celowością układania płyt betonowych na lotnisku polowym...
alianci np. pod koniec wojny używali specjalnej siatki rozkładanej na trawiastych pasach startowych, ktore wzmacniały grunt w wypadku np. roztopów..
niestety nie wiem, jak to u Niemców wygłądało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadeusz
Burmistrz
Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieluń&Łódź
|
Wysłany: Sob 18:35, 21 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
... u Niemców, żadnych siatek tylko beton. Będę za kilka dni w pobliżu wspomnianych przeze mnie pasów startowych na Mazurach (nad jez. Roś) więc je obfotografuję, obmierzę i porównamy. Trudno jednak dyskutować z człowiekiem, który pamięta, jak te drogę(?) budowano. Pytanie co było wcześniej? Może to co pamięta to naprawa? Czarno widzę lądowanie odrzutowcem na pasie szerokości 5 m, ale ja się nie znam, może to jednak możliwe? A może miało byc szerzej ale ktos ukradł beton i zorbiono, jak widać?
Grześ dobry człowieku, jeśli możesz to jednak daj linka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jermar
Wójt
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Sob 15:40, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Kto szuka nie błądzi Tym razem chyba znalazłem wiarygodnego świadka, a jest to żona znajomego, która pamięta, że droga z Krzeczowa przez Broników do wsi Mokra była zwykłą piaszczystą, utwardzoną drogą wiejską. W początku lat 70 jeździła do swojego wuja zamieszkałego we wsi Mokra. Miała wówczas 20 lat. Autobus ponoć dojeżdżał tylko do Krzeczowa, a wój wyjeżdżał konno na przystanek, aby odebrać ją i jej matkę. Później jechały wozem konnym ową drogą, pamięta kurz wiejskiej drogi i pola, które roztaczały się wokół.
Reasumując, także w PRL-u drogowcy potrafili solidnie wykonać betonowy pas drogi, być może miał być o przeznaczeniu wojskowym. Myślę, że obecnie całkowicie upada koncepcja pasa startowego pozostałego po Niemcach i wykorzystywanego jako przyfrontowe lotnisko.
Trochę żal , że takie zakończenie, ale jak wszyscy wiemy historia czasami lubi nas zaskakiwać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Rajca
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Sob 16:55, 04 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Jermar napisał: | łącznik asfaltowy pomiędzy płytami ok. 20 cm. . |
A jak się ma taki asfaltowy łączniczek do typowych niemieckich konstrukcji drogowych? Czy przypadkiem w czasie współczesnego wykorzystania odcinka betonowej drogi jako pasa lotniskowego taki łącznik między płytami nie osłabia konstrukcji pasa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jermar
Wójt
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 15:23, 26 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Może nie do końca w temacie, ale jak sobie przypominacie w jednym z postów pytałem o charakterystyczny słupek umieszczony w pobliżu drogi Skomlin- Parcice. Okazuje się, że podczas pobytu w okolicach Kołobrzegu natrafiłem na mostek przegradzający niewielką rzeczkę wpadającą do morza ( okolice Gąsek). W elemencie betonowym mostku osadzony był taki sam metalowy oznacznik, który jest "znakiem wysokościowym" - przypuszczenia poprzednie były trafne.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eagle
Mieszczanin
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skomlin
|
Wysłany: Sob 9:55, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, czy coś wniesie to do dyskusji, ale betonowy odcinek drogi na trasie Skomlin - Parcice, co dobrze widać na zdjęciach, nie jest ani płaski, ani prosty. Przez to chyba jeszcze mniej się nadaje na jakikolwiek pas startowy? Wg mnie, gdyby ktoś chciał zbudować w tamtym miejscu pas startowy, powinien przesunąć go o kilkaset metrów w kierunku Parcic. Tam jest i bardziej płasko i idealnie prosto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|