Forum Historia Wielunia Strona Główna Historia Wielunia
Pierwsze i jedyne na świecie forum poświęcone przeszłości Wielunia i okolic.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Droga Krzeczów-Broników
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia Wielunia Strona Główna -> Wokół Wielunia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzegorz Nowak (W)
v-ce Burmistrz



Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieluń, a jakże :)

PostWysłany: Sob 13:34, 21 Lip 2007    Temat postu:

jedno co mnie męczy to szerokość tej drogi - 5 m

proszę spojrzeć - tu Su 22 ląduje - tu jest zupełnie inna droga (DOL "Kliniska")



porównanie z obecnie działającym DOL-em pozwala wychwycić różnice - tam (Kliniska) jest to 4-pasmowy odcinek drogi, z dojazdami itede...
tu ( u nas) tylko równy (w miarę ) pas betonu o szer. ok. 5 m.

zastanawia mnie - jeśli mialo to być lądowisko powojenne to raczej dla samolotów typu MiG 15 i pochodne do MiG-a 17 włącznie, bo MiGa 21 to już bym na tym nie posadził...

dlaczego dumam o odrzutowcach - z prostego powodu, dla wiekszości samolotów z II wojny jako tymczasowe lotnisko wystarczał pas równej trawy z dobrym podejściem do lądowania
zastanawiam się też nad celowością układania płyt betonowych na lotnisku polowym...
alianci np. pod koniec wojny używali specjalnej siatki rozkładanej na trawiastych pasach startowych, ktore wzmacniały grunt w wypadku np. roztopów..
niestety nie wiem, jak to u Niemców wygłądało...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadeusz
Burmistrz



Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieluń&Łódź

PostWysłany: Sob 18:35, 21 Lip 2007    Temat postu:

... u Niemców, żadnych siatek tylko beton. Będę za kilka dni w pobliżu wspomnianych przeze mnie pasów startowych na Mazurach (nad jez. Roś) więc je obfotografuję, obmierzę i porównamy. Trudno jednak dyskutować z człowiekiem, który pamięta, jak te drogę(?) budowano. Pytanie co było wcześniej? Może to co pamięta to naprawa? Czarno widzę lądowanie odrzutowcem na pasie szerokości 5 m, ale ja się nie znam, może to jednak możliwe? A może miało byc szerzej ale ktos ukradł beton Smile i zorbiono, jak widać?

Grześ dobry człowieku, jeśli możesz to jednak daj linka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jermar
Wójt



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Sob 15:40, 28 Lip 2007    Temat postu:

Kto szuka nie błądzi Exclamation Exclamation Tym razem chyba znalazłem wiarygodnego świadka, a jest to żona znajomego, która pamięta, że droga z Krzeczowa przez Broników do wsi Mokra była zwykłą piaszczystą, utwardzoną drogą wiejską. W początku lat 70 jeździła do swojego wuja zamieszkałego we wsi Mokra. Miała wówczas 20 lat. Autobus ponoć dojeżdżał tylko do Krzeczowa, a wój wyjeżdżał konno na przystanek, aby odebrać ją i jej matkę. Później jechały wozem konnym ową drogą, pamięta kurz wiejskiej drogi i pola, które roztaczały się wokół.
Reasumując, także w PRL-u drogowcy potrafili solidnie wykonać betonowy pas drogi, być może miał być o przeznaczeniu wojskowym. Myślę, że obecnie całkowicie upada koncepcja pasa startowego pozostałego po Niemcach i wykorzystywanego jako przyfrontowe lotnisko.
Trochę żal Crying or Very sad , że takie zakończenie, ale jak wszyscy wiemy historia czasami lubi nas zaskakiwać. Wink Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek
Rajca



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Sob 16:55, 04 Sie 2007    Temat postu:

Jermar napisał:
łącznik asfaltowy pomiędzy płytami ok. 20 cm. .

A jak się ma taki asfaltowy łączniczek do typowych niemieckich konstrukcji drogowych? Czy przypadkiem w czasie współczesnego wykorzystania odcinka betonowej drogi jako pasa lotniskowego taki łącznik między płytami nie osłabia konstrukcji pasa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jermar
Wójt



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 15:23, 26 Sie 2007    Temat postu:

Może nie do końca w temacie, ale jak sobie przypominacie w jednym z postów pytałem o charakterystyczny słupek umieszczony w pobliżu drogi Skomlin- Parcice. Okazuje się, że podczas pobytu w okolicach Kołobrzegu natrafiłem na mostek przegradzający niewielką rzeczkę wpadającą do morza ( okolice Gąsek). W elemencie betonowym mostku osadzony był taki sam metalowy oznacznik, który jest "znakiem wysokościowym" - przypuszczenia poprzednie były trafne. Laughing Laughing


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eagle
Mieszczanin



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skomlin

PostWysłany: Sob 9:55, 05 Lip 2008    Temat postu:

Nie wiem, czy coś wniesie to do dyskusji, ale betonowy odcinek drogi na trasie Skomlin - Parcice, co dobrze widać na zdjęciach, nie jest ani płaski, ani prosty. Przez to chyba jeszcze mniej się nadaje na jakikolwiek pas startowy? Wg mnie, gdyby ktoś chciał zbudować w tamtym miejscu pas startowy, powinien przesunąć go o kilkaset metrów w kierunku Parcic. Tam jest i bardziej płasko i idealnie prosto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia Wielunia Strona Główna -> Wokół Wielunia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin